My week on Cyprus!

Da skal jeg fortelle dere litt om min ferie på Kypros. Det ble for det meste soling om dagene, men vi gjorde selvfølgelig litt annet også. So here it goes..

Mandag 4.juni var avreise dagen. Flyet vårt gikk 06.55 om morgenen, så vi måtte dra hjemme fra ved 22.00 tiden søndagskvelden. Det ble en laang dag, vi var jo tross alt på konfirmasjon hos søskenbarnet mitt den søndagen også. Pluss att vi måtte dra litt tidligere, på grunn av uvitenhet rundt vekterstreiken. Vi kom til Gardermoen ved 04.00-tiden, og slapp unna alt som heter kø. Vi kom gjennom sikkherhetskontollen på under 3 minutter. Dermed ble det en del dødtid før flyet gikk, men da fikk vi spist litt og slappet av etter en 4-timers biltur og mange timer uten søvn.

Vi var framme i Kypros ved halv ett tiden, kyprotisktid. Vi bodde på samme hotell som sist vi var der, Maistrali. Ett hotell med veldig fin beliggenhet, nærme supermarket, havet og sentrum.
Første dagen gjorde vi ikke så masse, slappet av litt i solen, før vi gikk ut for å spise middag. Det ble tidlig kveld, for alle fire var veldig slitne etter reisen.

Hotellområdet, Maistrali som ligger i Fig Tree Bay.

Tirsdagen var den første fulle soldagen, og det var veldig godt med sydenvarme! Vi gjorde heller ikke noe spesielt denne dagen/kvelden, utenom å gå litt i sentrum og spise deilig mat.

Ikke noe galt å si om maten der. Masse deilig mat og drikke!

Onsdag var nok en fin soldag! På kvelden fant vi ut at vi ville spille minigolf, for å finne på litt annet morro enn bare shopping! Merket at jeg ikke har spilt masse minigolf i mitt liv, men gøy var det!

Torsdag, fredag og lørdag gikk for det meste til soling og shopping. Vi begynte også selvfølgelig å følge med på EM når det begynte. Gøy å se på grekerne når de så på åpningskampen. Det er snakk om stor interesse for fotball!

På søndag fant vi ut at vi ville være med på en liten utflukt, nemlig katamarantur. Vi var med på de sist gang vi var her óg, og det var veldig vellykket, dermed ville vi være med en gang til. Denne turen inngår både soling, bading og litt historie om Kypros. Noe som faktisk er litt spennnende. Vi fikk høre om spøkelsesbyen Famagusta, noe dere bør lese om hvis dere har litt interesse for historie. Google and read! Turen varte fra ca. 09.40-14.00, altså en lang dag ute på havet.

Nydelig blått og turkis hav!

Mandag var avreise dag igjen, og uken gikk så utrolig fort. Bussen som skulle frakte oss fra hotellet til flyplassen kom og hentet oss ca. 10.30, og flyet gikk 13.40. VI var på Gardermoen ca. 17.30 norsktid. Og der ble vi møtt av pøsende regn.. Jeg ville tilbake til varmen umiddelbart..

Antrekkene mine og innkjøp kommer i andre innlegg senere. So stay tuned!

Noen andre som har vært her? :)